Date: 5th September 2007 at 12:05pm
Written by:

Swansea City have released a strongly worded statement to ‘rubbish’ claims today that John Hartson is set to sign for his home town club.

The Club released a press statement to refute claims outlined in a report in the Western Mail this morning. They claimed that the out of favour West Bromwich Albion striker was poised to sign for the Liberty Stadium based outfit.

by Jack69
‘If Martinez was not interested he wouldn’t even entertain them.’.

The report also claimed that the Striker would have been paid the region of £12,000 a week by the club.

This morning the Club wanted to counter the claims put forward by The Western Mail in what can only be regarded as a strong rebuttal.

The Club statement read:

The statement that Hartson will join the club within 24 hours is untrue;

The statement that Hartson will be paid £12,000 a week is untrue and an irresponsible piece of journalism;

The statement that Hartson has met with chairman Huw Jenkins and Martin Morgan is untrue, although the club can confirm that Hartson has had a private conversation with manager Roberto Martinez at the request of the player’s representatives;

*The quotes attributed to Swans chairman Huw Jenkins are inaccurate.



Chairman Huw Jenkins also said:

‘The reports are absolute rubbish,”

‘I did receive a phone call from a journalist last night and all I told him was that the John Hartson story has been going around for a while and that it has been talked about by the club.

‘But there’s nothing else in that story that came from me because it’s not true. We are not about to sign John Hartson.’



The club also outlined in their Official Statement that they usually refrain from commenting on individual media reports. Due to the level of inaccuracies they felt compelled to do so on this occasion.